تیرچه پالادیوم تولید کننده تیرچه کرومیت فلزی تیرچه بتنی و تیرچه پیش تنیده استاندارد اجرای سقف کرومیت

نبشی پرسی یا فابریک

نبشی پرسی یا فابریک

در تولید تیرچه کرومیت کدام بهتر است ؟ نبشی پرسی یا فابریک

اکثر خریداران در موقع سفارش تیرچه تاکید دارند که نبشی که در بال فوقانی تیرچه استفاده می شود حتما فابریک باشد در صورتی که در آئین نامه ها و ضوابط تولید تیرچه های فلزی به این مورد اشاره شده است که بال فوقانی باید از ورقی که به صورت پرس سرد به نبشی تبدیل شده است استفاده شود.

همچنین در کتاب طراحی تیرچه های فلزی با جان باز شرکت کرومیت در مشخصات بال فوقانی به طور مثال عدد ۶۰ * ۳ درج شده است که به معنی ورق با عرض ۶۰ میلیمتر و ضخامت ۳ میلیمتر می باشد که این ورق ۶۰ میلیمتری پس از خم شدن تبدیل به دو بال ۳ سانتیمتری نبشی می شود.

کیفیت پایین جوش میلگرد و نبشی فابریک

نبشی پرسی با نبشی فابریک چه تفاوتی دارد؟

مشکل اصلی این است که نبشی های فابریکی که در حال حاضر در ساخت تیرچه به کار می رود نبشی استانداردی که در کارخانه های معتبر تولید می شود نمی باشد.

نبشی های فابریک متفرقه عمدتا با وزن بیشتری تولید می شوند و نیز به اصطلاح خشک تر هستند که این موارد باعث می شود علاوه بر این که وزن تیرچه های خریدار سنگین تر شود جوش میلگرد به نبشی نیز به خوبی انجام نشود و کیفیت اتصال میلگرد به بال فوقانی پایین بیاید.

به دلیل اینکه در اجرای سقف های کرومیت جک و شمع بندی کاربردی ندارد و تمام فشار در هنگام بتن ریزی بر روی بال فوقانی تیرچه اعمال می شود در صورت داشتن کمترین نقصی احتمال فرو ریختن سقف در زمان بتن ریزی بسیار بالا می باشد.

در شرایطی که ناظر ساختمان تاکید دارد که حتما تیرچه فلزی با نبشی فابریک تهیه شود ذکر این نکته به تولیدکننده تیرچه که نبشی شناسنامه داری که تولید کارخانه های معتبر داخلی باشد تامین کند ضروری است.

 مورد دیگری که تمایل تولید کنندگان را در ترجیح دادن نبشی فابریک نسبت به نبشی پرسی را افزایش می دهد قیمت معمولا پایین تر نبشی های فابریک در مقایسه با نبشی های پرسی می باشد.

با توجه به موارد فوق چه از لحاظ فنی و کیفی و چه از بعد اقتصادی نبشی های ورقی در تولید تیرچه های کرومیت پیشنهاد می گردد.

با این حال در شرایطی عدم موجودی نبشی پرسی در بازار ، تولیدکنندگان تیرچه مجبور به خرید نبشی فابریک می باشند که باید رعایت استانداردها در نظر گرفته شود.

تیرچه

جدا شدن میلگرد از نبشی فابریک در زمان حمل

 

جهت افزایش کیفیت ساخت و ساز کپی و انتشار مقاله نبشی پرسی یا فابریک بدون ذکر منبع بلامانع است.

تیرچه آرمین سازه

تولید تیرچه کرومیت و بتنی استاندارد

ارسال به تمام شهرهای ایران

۰۹۱۲۳۱۵۰۵۱۴ صفرزاده

 

 

  • اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی :